gravity_yoga

Dlouho jsem plánovala sepsat všechno, co jsem v těhotenství pravidelně dělala a zjistit, zda to mohlo mít nějaký efekt během nebo krátce po porodu. Nechala jsem nakonec jen věci, kterých jsem se opravdu držela od prvního trimestru až do začátku šestinedělí. Která z nich mi nejvíc pomohla a která byla úplně zbytečná nevím, tahle kombinace ale vedla k docela rychlému a zdravému porodu, ze kterého jsem byla fit za pár dní.

raspberry_leafČaj z maliníkového listí

Pila jsem šálek denně od konce prvního trimestru. Každý den, vynechala jsem snad jenom jednou. Posledních čtrnáct dní před termínem jsem si postupně zvyšovala dávky, až jsem skončila na třech šálcích denně, a jeden silně vylouhovaný ledový nálev jsem si vzala s sebou i do porodnice. A fakt to pomohlo, stahy byly silné a účinné, a to zřejmě právě i díky maliníku.

 

Těhotenská yoga & cvičení

Cvičit jsem začala taky až se druhým trimestrem – to se mi udělalo trochu lépe a po hrozných těhotenských nevolnostech jsem konečně mohla zase žít! A tedy i cvičit. Na youtube jsem si našla několik krátkých (20-30 min) videí, podle kterých jsem cvičila. Nejdřív intenzivněji, ke konci druhého a na začátku třetího trimestru už spíše uvolňující a protahovací cviky. Jejich součástí bylo i dýchání, to mi během porodu pomohlo opravdu hodně! Nakonec se ale hodila i ta fyzička, a hlavně krásně protažená a uvolněna dolní polovina těla.

Aniball & cviky na posílení pánevního dna

Stahování a uvolňování pánevního dna jsem začala praktikovat hned od první těhotenské kontroly. Poradila mi je moje skvělá midwife Kristie a jsem ji za to opravdu vděčná. Cvičila jsem poctivě každý den, ve vlaku, doma u filmů, alespoň dvacet minut… Postupně jsem sama cítila, jak to jde snadněji a snadněji.

Aniball jsem začala používat až zhruba měsíc před porodem. A můžu s čistým srdcem říct, že je to především díky téhle chytré věcičce, že se můj porod obešel bez nástřihu a jakéhokoli poranění, a to měl Alánek hlavičku velkou 33cm! Nesnažila jsem se trhat rekordy, a necvičila jsem ani každý den. Spíš jsem si zkoušela ten tlak a pocit, který u něho mám. Pár dní před porodem jsem naměřila asi 27 centimetrů, a to bylo moje maximum. Ale během porodu jsem přesně věděla jak mám tlačit, a samotná vypuzovací fáze trvala ani ne půl hodiny. Až se porodní asistentka divila, že jsem prvorodička J

Správná poloha miminka

Na stránce spinningbabies.com jsem si od začátku třetího trimestru, kdy mi moje gynekoložka vyhrožovala, že je miminko hlavičkou nahoru, a protože jsem malá, asi se už neotočí, našla cviky, abych tomu našemu mrňouskovi trochu pomohla. Cvičila jsem je každý den, zabralo mi to asi 15 minut. A povedlo se. Alánek byl při porodu nejen hlavičkou dolů, ale i na lepší – levé – straně, a tak se rodilo zase o něco pohodlněji a rychleji!

A něco navíc:

DULA

Nemůžu ani dostatečně zdůraznit, jak skvělou volbou bylo investovat do služeb duly. Po pečlivém výběru jsme našli úžasnou dulu Ivanku Weissovou, kterou tímto vřele doporučuji. Pomohla mi jak po psychické, tak po fyzické stránce, byla mi oporou při důležitých rozhodnutí během porodu a především prostě věděla. Kdy, co, jak a proč. A to je v těchto intenzivních momentech nejdůležitější.

Pozitivní mysl

Meditací a posloucháním afirmací jsem se od začátku třetího trimestru snažila naladit jak na miminko, tak na samotný porod. Uvolňovala jsem si tak strach, který je v naší společnosti s porodem spojován a snažila jsem se na okamžik zrození dívat jako na něco naprosto přirozeného a krásného. Nakonec jsem došla do bodu, kdy jsem se toho všeho přestala bát a začala jsem se těšit. A to bylo pro mojí psychiku nejdůležitější. A pokud se vám do meditací nechce, já sama jsem se občas uvolňovala u komedií nebo seriálů J