Na přelomu roku jsem byla v podstatě pořád nemocná. Jakmile jsem se totiž dostala z nachlazení, měla jsem chřipku, když jsem vyléčila rýmu, objevil se kašel. A tak pořád dokola. Bohužel to několikrát chytil i Alan, zameškala jsem školu, a už mě to prostě strašně štvalo. Udělala jsem si seznam věcí jak posílit imunitu, a to jak u sebe, tak u Alánka. A světě div se, ono to zabralo.

Když byl v únoru T dva týdny nachlazený, ani já, ani Alan jsme to nechytli. Dokonce jsem od té doby neměla rýmu (ťuk ťuk ťuk), kašel, nic. A když už to vypadalo, že lehnu a měla jsem všechny příznaky rozbíhající se nemoci – únava, bolest celého těla atd., nemoc nepropukla a po dvou dnech jsem byla zase v pohodě. A přestože na internetu najdete desítky článků o posílení imunity, rozhodla jsem se ty svoje tipy a rituály poslat dál, protože jsou vhodné pro děti, pro kojící matky a jsou námi právě ozkoušené. Nevím, co všechno a jakou měrou přispělo, tak napíšu všechno, co jsem změnila 🙂

  1. Otužování

Jsem hodně zimomřivý člověk, takže tohle byl pro mě asi nejtěžší úkol. Ztlumit doma topení a udržovat teplotu do 22 stupňů. A v noci topení vypnout úplně. Zní to jako blbost, ale nám to strašně pomohlo. Často větrám, udržuju doma čerstvý vzduch, což je hlavně v zimě důležitý. No a já jsem se začala otužovat i ve sprše. Nejdřív jen trochu a vlažnou vodou, po několika týdnech zvládám úplně ledovou, zatím teda na pár sekund. I to ale budu postupně produložovat. A cítím, že přesně to moje tělo potřebovalo. Dostat se z komfortní zóny a začít si zvykat na to, že nejsou vždy po ruce tři svetry.

   2. Zdravá a lehká strava

Nebudu se nijak moc rozepisovat, však už to všichni známe. Změna jídelníčku ale určitět udělala své. I když jsme ani předtím nejedli nijak špatně, a i když bychom mohli jíst mnohem zdravěji, pár tipů bylo podle mě podstatných. Hodně ovoce a zeleniny, spousty kvalitních olejů (dýňový, lněný, konopný), oříšky a semínka. Omezila jsem taky bílou mouku, snídáme kaše všeho druhu, vařím z bulguru, pohanky, jáhlů. Chystám se časem i do vlastního kimči a kvašených pochoutek obecně – to je na imunitu totiž nejlepší. Pozor ale na ty kupované “kvašené” věci, pokud jsou sterilované, moc prospěšných látek už v nich není. Nejlepší je si to udělat doma. Dopustit taky nedám na skvělé tibi krystalky, které z mléka udělají kefír plný nejrůznějších minerálů a vitamínů.

3. Doplňky

Ačkoli se snažím, abychom jedli pestře a vyváženě, některé látky se vyplatí dodávat tělu i v podobě doplňků. Právě na imunitu se mi osvědčily ze všeho nejvíc, některé ale používám i na lepší koncentraci nebo k celkovému uvolnění. Pořídila jsem čaje, kapky, ale nejvíc se mi osvědčily sirupy. Hledala jsem dlouho nějaké kvalitní, které bych mohla i při kojení a které by byly vhodné pro Alánka, až jsem narazila na stránkách Benu lékárny na sirupy a šťávy od Weledy. Tuhle značku mám osobně strašně ráda, měla jsem od nich krémy na opruzeniny a olejíčky pro Alánka a vždycky jsem byla strašně spokojená. Že dělají také doplňky stravy, jsem nevěděla, tak jsem je samozřejmě chtěla vyzkoušet. Nejvíc jsem nadšená z
Rakytníkové šťávy a Trnkového sirupu.

Rakytníková šťáva je bez cukru a v bio kvalitě, tedy vhodná i pro Alana, posiluje obranyschopnost a je takovým životabudičem.

Trnkový sirup je taky v bio kvalitě, sice obsahuje trochu cukru, nicméně v jedné lžičce je ho zanedbatelné množství… Je skvělý právě v období epidemií nebo aprílového počasí, a mně strašně pomáhá být fit i při větším stresu – uklidňuje a přitom povzbuzuje tělo.

Myslím, že právě tahle kombinace byla alfa omega naší imunity.

4. Odpočinek

Sama na to občas zapomínám a snažím se využít čas na maximum, ale moje tělo mi to vždycky vrátí i s úroky. A tak se poslední dobou snažím opravdu hodně odpočívat. Chodit občas spát odpoledne s Alánkem, večer jít spát brzy a nechat si jeden den v týdnu bez povinností a schůzek. V tomhle ohledu víc než v čemkoli jiném platí jedna rada – poslouchat svoje tělo. Někdy jedu nonstop a je to v pohodě, ale někdy prostě potřebuju pár dnů s klidnějším režimem. Když poslechnu, ono mi to oplatí, tak mu věřte :))

5. Cvičení

Jedna z věcí, na které tak trochu kašlu, je cvičení. Bohužel prostě nemá úplnou prioritu, a ač jsem dřív neměla bez yogy ani den, dnes mi musí stačit krátké protažení. Ale i to je důležité, i to se počítá. I kdyby to mělo být opravdu jen pár minut, tělo to potřebuje. My s Alánkem cvičíme občas ráno yogu, ale jinak se snažím večer před spaním o krátké protažení a prodýchání, takové zklidnění před spánkem. Tělo si pak mnohem víc odpočine, ač to třeba nemusí být při probouzení úplně znát 😀

A jaké tipy máte Vy? 🙂